понеделник, 23 януари 2012 г.

СОДЕНИ МЕКИЦИ


  • 3 ч.ч. приблизително брашно
  • 2 яйца
  • 1 кофичка кисело мляко
  • 1 ч.л. сода
  • 1 ч.л. сол
  • 1 с.л. захар
  • олио за пържене


      Яйцата се разбиват. Содата се разтваря в киселото мляко и заедно с останалите продукти без брашното се прибавя към яйцата. Всичко се разбива. Прибавя се повече от половината пресято брашно, разбърква се с лъжица. След това по малко се добавя от останалото брашно и се замесва с ръце меко тесто.
      Върху набрашнена повърхност се разточва тестото (разделено на две части) с дебелина около 1 см. Реже се на квадрати, правоъгълници или други фигурки. Надупчват се с вилица, за да не се подуват при пърженето.
     В сгорещеното олио се пържат мекичките до зачервяване.
     По желание в тестото може да се натроши малко сирене. Поднасят се със сирене, мед или сладко.

11 коментара:

  1. Чудесни мекички, Маги! Заповядай при мен, имам изненада за теб! Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Маги, облизвам се като коте пред саламджийница като гледам мекичките ти....
    Ох, много ги харесвам...:)))
    Спорен ден
    Нора

    ОтговорИзтриване
  3. Маги, обожавам мекици! Пренасят ме към хубави детски спомени за летни закуски през ваканцията :) Твоите изглеждат изкусително пухкави и златисти! Ще опитам рецептата ти :) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Ние им казваме бухти ама това е без значение ,твоите са много апетитни!Скоро не съм правила благодаря ,че ме подсети!
    Заповядай при мен имаш наградки!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Благодаря ви, мили момичета, за хубавите думи!

    ОтговорИзтриване
  6. Маги, чудни мекици! Прекрасен спомен за детството, баба много обичаше да ни изненадва с топли и дъхави мекици.:-))) Толкова апетитни изглеждат твоите....
    Сърдечни поздрави, мила!:-))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Маги,чудесни мекици, припомни ми детството!
      Благодаря ти!

      Изтриване
  7. Маги, днес ги направих за закуска и станаха страхотни! Много благодаря за вкусната рецепта! Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Супер бухтички! Благодаря за рецептата!
    Т.Георгиева

    ОтговорИзтриване
  9. От къде го купувате това "приблизително брашно"?

    ОтговорИзтриване
  10. От магазина за олигофрени. Готвачката.

    ОтговорИзтриване