вторник, 29 март 2011 г.

БУТЕР-БАКЛАВА


  • 1 пакет бутер тесто Бела (800г)
  • 200 орехи
     За сиропа:
  • 3 ч.ч. захар
  • 3 и половина ч.ч. вода
  • 1 с.л. лимонов сок
  • 1 ванилия
      Захарта и водата се слагат в тенджера да кипнат. Сиропът ври десетина минути. Накрая се слагат лимоновият сок и ванилията. Оставя се да изстине.
      Бутер тестото се размразява. Всяко от двете парчета се разрязвана три еднакви части по дължина. Орехите се смилат и върху всяка лента от тестото се поръсва от тях.
      Всяка широка лента се навива на руло и се слага с прихлупената част надолу в намаслена тава, която е толкова голяма, че да се съберат всички рула. В тавата се режат всичките едновременно с ширина около 2 см.
     Пекат се на 220-240 градуса около 30 минути - да се позачервят. Още гореща баклавата се полива навсякъде със студения сироп. Хубаво е да престои един ден, за да се напои добре.

6 коментара:

  1. Маги,много вкусна изглежда - копирам си рецептата:).

    ОтговорИзтриване
  2. Маги, най-после, откога чакам да публикуваш рецептата, изглежда страхотно, идва ми да изям цялата тавата. Благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, момичета, за коментарите. И у нас се харесва много тази баклава, пък и бързо става.

    ОтговорИзтриване
  4. Маги,много ми хареса рецептата ти,ще я опитам и аз!
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  5. Леле, направо си взех салфетка, за да се забърсвам. Страхотни са тези баклавички! Весели коледни празници!

    ОтговорИзтриване
  6. За първи път правя баклава и съм ти страшно благодарна за сполучливата рецепта. Няма толкова вкусно нещо. Дори майка ми се впечатли! Все едно си хапвах от баклавата на баба ми, просто невероятна! Поздравления за рецептата - уникална е!

    ОтговорИзтриване